Welcome to the LnLP Forums and Resource Area

We have updated our forums to the latest version. If you had an account you should be able to log in and use it as before. If not please create an account and we look forward to having you as a member.

LnLT Digital Feature Requests

patxikuaundi

Member
Joined
May 30, 2020
Messages
11
Points
1
Age
57
Location
france
bonjour à tous, peut-on ombrer les cases en fonction de l'unité sélectionnée les hexagones que cette unité ne peut pas voir, comme pour la LOS, en appuyant sur un raccourci clavier, cela donnerait du coup une plus grande vision générale de la situation sur le terrain, à ne pas voir derrière des reliefs ou des bâtiments ou des forêts par exemple. merci de m'avoir lu.
A plus tard
 

Stéphane Tanguay

Moderator
Staff member
Joined
Aug 2, 2013
Messages
1,269
Points
63
Age
56
bonjour à tous, peut-on ombrer les cases en fonction de l'unité sélectionnée les hexagones que cette unité ne peut pas voir, comme pour la LOS, en appuyant sur un raccourci clavier, cela donnerait du coup une plus grande vision générale de la situation sur le terrain, à ne pas voir derrière des reliefs ou des bâtiments ou des forêts par exemple. merci de m'avoir lu.
A plus tard
For Tom, here is a rough translation of patxikuaundi feature request above

Could it be possible, by pressing a shortcut key, to hide (put in shadow) the hexes that are not in LOS of the selected unit?
 

patxikuaundi

Member
Joined
May 30, 2020
Messages
11
Points
1
Age
57
Location
france
Pour Tom, voici une traduction approximative de la demande de fonctionnalité patxikuaundi ci-dessus

Serait-il possible, en appuyant sur une touche de raccourci, de masquer (mettre en ombre) les hexagones qui ne sont pas en LOS de l'unité sélectionnée ?
yes it is, in shade every hex that the unity selectionned, can't see.
 

patxikuaundi

Member
Joined
May 30, 2020
Messages
11
Points
1
Age
57
Location
france
bonjour à tous, peut-on mettre en évidence, comme cela se fait lors de la phase de ralliement, les hexagones avec le pourtour en vert clignotant où se trouvent des unités éligibles détenant des armes qui peuvent être démontées ou remontées, pour le cas suivant : tous les hexagones contenant des unités et amies ou ennemies SWs qui peuvent être récupérés par ces mêmes unités ? Personnellement, je passe souvent par là pendant la phase de rallye pour récupérer des armes !
bon jeu à tous !
Je suppose que personne ne me comprend ?
 

Stéphane Tanguay

Moderator
Staff member
Joined
Aug 2, 2013
Messages
1,269
Points
63
Age
56
Non, je vous comprends parfaitement et comme vous vous êtes donné la peine de traduire ton propos, Tom aussi vous comprends. Maintenant, cela ne signifie pas que votre souhait sera exaucé, ou qu'il le sera à court terme. Avant même d'accéder aux souhaits (request) des usagers, il y a encore pleins de bogues à régler dans cette version toujours en playtest
 

patxikuaundi

Member
Joined
May 30, 2020
Messages
11
Points
1
Age
57
Location
france
Merci pour votre réponse, je ne voulais pas passer pour un "lourdaud", mais je ne savais vraiment pas si mon explication vous représentais quelque chose.
Sinon bravo pour les LOS Clear, 1er et 2ème mode dégradé et bloqué, visuellement explicite ! d'un coup d'un seul lorsqu'on sélectionne un ennemi sur voit ce qu'il ne voit pas c'est plus facile pour décider des parcours maintenant !

Aussi, sans être pinailleur, comme pour les jeux de John Tiller, les Squad battles, cette fonction existe aussi pour montrer les hexagones accessibles (points mouvement)pour une unité sélectionnée, aussi en fonction des différents modes proposés, mouvement normal, ramper, assaut , etc ...
Je dis ça je ne dis rien, continuez vous faites un boulot super, je reviens quarante ans en arrière avec mon Squad Leader sur plateau !

traduction google, désolé :

Merci pour votre réponse, je ne voulais pas passer pour un "toilsome", mais je ne savais vraiment pas si mon explication signifiait quelque chose pour vous.
Sinon, bravo pour le LOS clair, 1er et 2ème mode dégradé et bloqué, visuellement explicite ! tout d'un coup quand tu sélectionnes un ennemi tu vois ce qu'il ne voit pas, c'est plus facile de décider du cap maintenant !

Aussi, sans être tatillonne, comme pour les jeux de timonerie, les combats d'escouades, cette fonction existe aussi pour afficher les hexagones accessibles (points de mouvement) pour une unité sélectionnée, également selon les différents modes proposés, mouvement normal, ramper, assaut, etc ...
je dis que je ne dis rien, continue à faire du bon boulot, je retourne quarante ans en arrière avec mes chefs d'équipe sur le plateau !
 

Al Davis

Member
Joined
Jan 23, 2016
Messages
54
Points
8
Age
68
Location
Germany
How about knowing how many movement points a enemy unit uses. Also have the camera center on enemy units moving.
 
Joined
Dec 4, 2014
Messages
13
Points
3
Age
68
Location
Linkoping, Sweden
When using “Fog Of War – Full”, foxholes are shown even not in LOS. This reveal where enemy units probably are located.

Showing the foxholes only when they are in LOS or when the unit is spotted should improve the gaming.

Combining it with the “Hard To Spot” attribute at units and/or SSR attibute "Deep Foxholes" could make it even better.
 
Last edited:

JimCunningham

Member
Joined
Jan 17, 2022
Messages
13
Points
3
Age
70
Location
Buena Vista, Virginia 24416
Thought on use of mines. Typically, they were buried/hidden and the enemy didn't usually know they were there until stepped on/driven over. While that is impossible to simulate on the board game, how about activating the Hidden Weapon unit option for mines.
 
Joined
Jun 5, 2022
Messages
34
Points
8
Age
54
Location
England
Things a new player desperately needs:

1. An UNDO button is absolutely top of my list. The amount of times I move the map to view another unit and click on it to move it forgetting that the previous unit is still highlighted. This of course results in the original unit moving by accident. You have no idea how excruciatingly frustrating and rage-inducing this is, especially to a new player.

2. Units that still have movement points should always be allowed to move, even if I've already clicked off. If it still has movement points left it makes absolutely zero sense that I'm not able to go back to it. I'm really seeing no downside.

3. When clicking on a stack, the unit counters in the window are too small to see properly. Unfortunately increasing the window size in an attempt to negate the issue just results in even more screen estate being obscured by even more windows.

...and this last one's something I wish a lot of games would implement:

4. Have one TABBED window. Most of the time I've found I only need to view one window at a time. On those occasions when more than one window is required at the same time then we can have an extra window(or two) pop up temporarily as is already the case when certain unit types are firing for example. But having 4 or 5 windows taking up so much screen estate at once makes little sense to me. TABs are a thing!

Anyway, just the wishlist of a new player. If I had to choose only one of the above options, it would of course be the UNDO button. Frustrating really isn't a strong enough word for it.

Thanks for listening. And, great game.
 
Joined
Jun 5, 2022
Messages
34
Points
8
Age
54
Location
England
I just think it would be better to have a dedicated UNDO button rather than loading an Autosave. Presumably the game doesn't Autosave after every impulse, so being able to simply click UNDO to have it move a single unit back due to a misclick is far more convenient. But yes, in leu of an actual button CTRL-Z will do the trick.

Thanks.
 

Stéphane Tanguay

Moderator
Staff member
Joined
Aug 2, 2013
Messages
1,269
Points
63
Age
56
2. Units that still have movement points should always be allowed to move, even if I've already clicked off. If it still has movement points left it makes absolutely zero sense that I'm not able to go back to it. I'm really seeing no downside.
You should be able to do so. Are you sure you are not looking at units using assault movement, which only have half of their printed MPs?
 
Top